Опис виховної роботи

                                        Опис виховної системи класу
Назва виховної системи
Інноваційні підходи до організації патріотичного виховання в  системі виховної роботи класного керівника за допомогою office 365
Компоненти структури


орієнтаційно-цільовий компонент
(стратегічна ціль (державна стратегія виховної політики, генеральна мета виховання;  етапи становлення та розвитку виховної системи; конкретизація цілей виховання відповідно до етапів виховання, місце і роль класу у виховному просторі освітнього закладу)

          Інноваційні зміни в загальній середній освіті сприяють всебічному розвитку особистості учня та неперервній освіті вчителя і формують цінності демократичного суспільства України. Підготовка конкурентоздатного випускника компетентними вчителями виводить Україну на рівень європейської якості.
          Формування єдиного освітнього простору загальноосвітніх навчальних закладів XXI століття направлено на поліпшення якості освіти в умовах розвитку інформаційного суспільства та конкурентоспроможної економіки. Досягти цієї мети можна за умови створення освітніх інформаційних електронних ресурсів, підготовки учнів до використання інформаційно-комунікаційних технологій у вирішенні життєвих практичних завдань, забезпечення доступу до якісного навчання через впровадження дистанційного навчання, розвиток освітніх порталів.
           Патріотичне  виховання  у  наш  час  –  одна  із  важливих  ланок  системи виховної роботи.
           Метою  патріотичного  виховання  є:  формування  у  молодого  покоління високої  патріотичної  свідомості,  почуття  любові  до  України,  пошани  до видатних  вітчизняних  історичних  діячів,  готовності  до  виконання громадянських  і  конституційних  обов'язків. 
         Головною  складовою патріотичного  виховання  є  формування  у  молоді  любові  до  рідної  країни,  що здійснюється,  в  першу  чергу,  сім’єю,  безпосереднім  соціальним  оточенням через  передавання  певних  культурних  традицій,  звичаїв,  обрядів,  вірувань.
           Патріотичне  виховання  своєю  метою  ставить  прищеплення  дітям  віри  в українську ідею.
            Єдиний інформаційний простір в виховній системі планується побудувати з використанням хмарних технології, які надає компанія Microsoft Україна. Рішенням  вищеописаних  проблем  є  розбудова  інноваційної  школи  на  засадах упровадження «хмарних технологій» у навчально-виховний процес.
            Останнім  часом  масштаби  впровадження  хмарних  технологій  стрімко зростають. Летичівський НВК №2 «ЗОШ І-ІІІст.-гімназія» є експерементальним майданчиком МОН України «Хмарні сервіси в освіті» Учні 8-Акласу дуже люблять комп'ютер і виявляють до нього інтерес, тому цей інтерес завжди можна направити в потрібне русло. Для цього потрібно небагато: бажання, трохи терпіння, трохи вільного часу, любов до дітей та своєї роботи. Адже сучасної дитини не можна виховати без сучасних комп'ютерних технологій. Цього вимагає час. А педагог завжди повинен йти в ногу з часом, вловлюючи найменші зміни в суспільстві. Учні класу являються одними з найактивнішими   у виховному процесі освітнього закладу. Ми стаємо свідками швидкого впровадження хмарних технологій у системі інформаційного простору Web-додатків;
·  електронні журнали і щоденники;
·  он-лайн сервіси для учбового процесу, спілкування, тестування;
·  системи дистанційного навчання, бібліотека, медіа тека;
·  сховища файлів, спільний доступ; спільна робота;
·  відео конференції;
·  електронна пошта.




гносеологічно-аксіологічний (змістовий) компонент
(досягнення стратегічних цілей у вихованні через конкретизацію завдань у контексті  педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник)

            Класний керівник – більш ніж просто вчитель, це людина , яка вміє знаходити індивідуальний підхід до кожного учня і користуватися цим при створенні здорової атмосфери в колективі і становлення кожного учня як особистості. Тож я завжди намагаюсь знайти  індивідуальний підхід  до кожного учня, шляхом залучення кожного з них в проектну діяльність, де кожен  одержує  своє завдання, і він розуміє , що його діяльність важлива. Працюючи у проектах шкільного життя мої учні  розвивають у себе  активну життєву позицію тому,  що   виховна робота є актуальною і важливою для нашого суспільства. Наприклад, класний керівник – більш ніж просто вчитель, це людина , яка вміє знаходити індивідуальний підхід до кожного учня і користуватися цим при створенні здорової атмосфери в колективі і становлення кожного учня як особистості.  Тож я завжди намагаюсь знайти  індивідуальний підхід  до кожного учня, шляхом залучення кожного з них в проектну діяльність, де кожен  отримує  своє завдання, і він розуміє , що його діяльність важлива.
          Приймаючи  участь  у різних тренінгах, діти  навчаються бути лідерами.
           Основні  орієнтири моєї виховної роботи є  виховання в учнів ціннісного  відношення до життя,
 ціннісне  відношення до родини та до людей, ціннісне відношення до себе, ціннісне відношення до природи,
ціннісне відношення до мистецтва, ціннісне відношення до своєї країни.
         Використання ІКТ сприяє тому, що за короткий час особистість спроможна засвоїти  та переробити  великий обсяг  інформації. Саме  тому, на  мою  думку, наочне подання інформації має велике значення під час усіх етапів виховання
організаційно-педагогічний компонент
(педагогічні умови ефективності виховного процесу)

             Розвиток творчої ініціативи, активності особистості відбувається тоді, коли класний керівник і вихованець діють разом, об’єднуючись спільною метою, спільними життєвими турботами, та будують свої відносини на основі співробітництва і довір’я. Тому я намагаюсь вести своє керівництво тактовніше і гнучкіше, допомагаю школярам знаходити потрібні, корисні заняття до душі, організовувати позаурочний час, дозвілля, сприяти самовихованню.  Можна сказати, що вся система моєї виховної роботи спрямована на те, щоб без фізичних і психічних перевантажень вихованців, на основі позитивних емоцій, оптимістичного ставлення до життя, виховати високоморальну, високодуховну особистість, допомогти їй реалізувати себе як індивідуальність, навчити виробляти свою активну  позицію в житті, пізнати і зрозуміти себе і оточуючих, бути здатною до самореалізації, самовираження, самоорганізації.
Успішно діє в класному колективі учнівське самоврядування. Кожен відділ відповідально відноситься до своїх обов’язків.  Актив класу формується за спільним вибором учнів і змінюється щороку.
       На класних зборах заслуховуємо інформацію про роботу відділів і плануємо роботу надалі. Для забезпечення комфортного перебування вихованців у школі, з метою підвищення їхніх навчальних досягнень та успішної адаптації в колективі тісно співпрацюю з психологом та соціальним працівником, адміністрацією, учителями-предметниками.
          Важливою ланкою у системі виховної роботи є взаємодія з батьками учнів. Переконана в тому, що єдність виховних впливів закладу освіти і сім’ї не лише гарантує розумну спрямованість виховного процесу, але й збільшує його силу, його можливості. Завдяки системній роботі з батьками, їхній активній участі у навчально-виховній діяльності, соціально-педагогічній роботі, психолого-педагогічній просвіті, спостерігається продуктивна, цілеспрямована співпраця, взаємна доброзичливість і повага. Батьки учнів – це активні учасники процесу виховання всебічно розвиненої, гармонійної особистості дитини.
             Нові сучасні технології допомагають не тільки в роботі з дітьми, але й з їх батьками. Задача класного керівника – зібрати їх всіх. Є безліч методів для розв’язання цієї проблеми. І однин з них це – використання ІКТ. Використовуючи фото і відеоматеріали з життя класу, презентації з різних тем,  пропонуючи діаграми успішності і якості знань, можна зробити батьківські збори яскравою подією. Кожному з батьків вручити «Пам’ятку для батьків», виготовлену у програмі MS Publisher, де записати найважливіші новини та проблеми їхніх дітей та класу.
          Проведені дослідження показали, що відсоток відвідування батьківських зборів значною мірою більший тоді, коли класний керівник максимально використовує інформаційно-комунікаційні технології в підготовці та проведенні даних заходів. Починаючи з друку запрошень для батьків, підготовки презентацій та відео сюжетів по темі зборів, підготовки «Проспектів для батьків» на різні тематики та закінчуючи створенням відео- або слайд-шоу про життя класу.
             З батьками, як і з дітьми корисно проводити анкетування, порівнюючи думки дітей і батьків з різних питань, організовувати педагогічні консультації, проводити індивідуальну роботу з батьками.  Для поліпшення взаєморозуміння і взаємодовіри «батько-учень» потрібно залучити батьків до життя класу і школи.
             Отже, при роботі з батьками ІКТ можна використовувати у таких напрямках: для комунікацій; для проведення батьківських зборів; для анкетування; для створення бази даних.
          Для роботи з батьками  використовую різні форми співпраці: батьківський лекторій, поради батькам,  спільна діяльність у творчих об'єднаннях різної спрямованості, родинні свята, екскурсійні поїздки, допомога в зміцненні матеріально-технічної бази школи, участь батьків в роботі ради школи, батьківського комітету школи, творчий звіт роботи учнівського самоврядування  класу перед батьками.
            Я впевнена , що виховувати дітей потрібно тільки через любов до кожного.
практично-діяльнісний компонент
(стратегії та методи виховної роботи, організаційні форми – індивідуальні, групові, колективні, масові; спілкування, тактика та стиль діяльності класного керівника)

             За роки педагогічної діяльності  я  випустила 1 клас . В даний час я класний керівник 8-А класу. Більшість учнів навчаються на достатньому та високому рівнях, кожен індивідуальність, особистість, тому лідерів у класному колективі багато. Мої учні – актив школи, члени шкільного євроклубу. На мою думку, класний керівник – це не робота, це – покликання. Маючи ненормований і не прогнозований день, напружене і складне життя, як і саме виховання, класний керівник  завжди в центрі уваги, учні звертаються саме до нього зі всіма труднощами і розчаруваннями, запитують поради і довіряють свої таємниці. І коли ти з класом досягаєш такого взаємопорозуміння - ти отримуєш задоволення від своєї професії. Якість виховного процесу, його результати  певною мірою  залежать від педагога, його теоретичної  підготовки, педагогічної та методичної майстерності.
             В процесі моєї роботи створився  певний стиль відносин з дітьми: не забороняти, а направляти; не управляти, а співуправляти; не змушувати, а переконувати; не командувати, а організовувати; не обмежувати, а надавати  свободу вибору.
             Виховна діяльність класного керівника є важливою і відповідальною, тому намагаюсь проводити виховні години в атмосфері добра, взаємодопомоги, взаємоповаги, доброзичливості, толерантності.
             У роботі з вихованцями застосовую активні та інтерактивні методи виховання, технологію педагогічної підтримки та партнерства, що дає позитивні результати, бесіди на морально – етичні теми, тренінги, тестування, вікторини, усні журнали, ділові ігри, «метод проектів». При  цьому враховую психічні та фізіологічні особливості своїх учнів. Тренінгові заняття, проектні технології створюють унікальні передумови для розвитку ключових компетенцій і самостійності вихованців, стимулюють їхню природну допитливість й творчий розвиток.
            Були проведені класні години:  «Козацька слава не вмре, не загине», «Народ мій є! Народ мій завжди буде! Ніхто не перекреслить мій народ!», «Україна- наш спільний дім», «Борці за волю України», « Традиції нашого народу», «Конституція України», «Ми діти твої, Україно!».
            Давно у своїй практиці я застосовую проектні технології. Цей метод розвиває пам'ять, мислення, увагу, допомагає розвинути творчі здібності учнів. При підготовці і проведенні позакласних заходів з учнями використовуються такі прикладні програми, як MS Power Point, MS Publisher, графічний редактор Adobe Photoshop, музичні програвачі, тощо, які роблять позакласну роботу яскравою та запам’ятовуючою.
            На шкільних святах комп’ютер став незамінним помічником. Всі заходи, на яких вдається використати мультимедійний проектор, музичний супровід, проходять на високому рівні і надзвичайно подобаються дітям. Презентації, відеозаписи і музика стають невід’ємною частиною шкільного життя.
             Години спілкування, які проводяться з використанням ІКТ, сприяють розвитку самооцінки учнів, їх знань та навиків, виробляють вміння бачити сильні і слабкі сторони своєї особистості, характеру. Використання ІКТ у виховній роботі надає широкі можливості для реалізації різних проекті. Основні «плюси» у використанні ІКТ: наочність, можливість отримати великий об’єм інформації за малий проміжок часу,  доступність і відносно низькі витрати на обладнання.
діагностико-результативний компонент
(очікувані результати, критерії ефективності, оцінка й аналіз функціонування  системи)

          Діагностико-результативний компонент включає в себе  елементи ефективності виховної системи та методи і форми вивчення  її результативності:  вихованість учнів, сформованість колективу, участь в конкурсах, олімпіадах, змаганнях ,стосунки колективу з іншими класами, місце класу в загальношкільному середовищу.
          У практиці виховної роботи з класним колективом  на певному етапі діагностичної роботи використовую поради та пам’ятки з самовиховання  та самоосвіти.
           Опрацьовую анкети і різні методики, і після цього добре знаю інтереси кожного учня. За допомогою анкет збираю відомості про дітей та їх батьків, дізнаюсь про здоров’я , нахили та уподобання учнів. Це допомагає мені вибирати теми для класних годин, планувати виховну роботу в класі.
          Для вивчення учнів класу я використовую такі діагностики: спостереження, метод опитування, бесіди, анкетування, аналіз документів, тести.
структурно-функціональна чи організаційно-педагогічна модель системи (якщо є)

           При моделюванні виховної системи в класі я спиралася на загальні ознаки трактування поняття  «виховання»  (Виховання – цілеспрямована дія на вихованця, що носить соціальну спрямованість; створення умов для засвоєння дитиною певних норм стосунків; освоєння людиною комплексу соціальних норм)
             Організація виховного процесу в класі  базується на наступних принципах: вивчення вікових і індивідуальних особливостей учнів, міжособистісних відносин, орієнтація на рівень розвитку, соціальний досвід і потреби окремого учня, індивідуальне стимулювання, створення ситуації успіху, індивідуальна і колективна робота по залученню учнів в діяльність, створення середовища, що формує терпимість до чужої думки, виховування поваги до прав інших людей, людської гідності, розвиток в кожній дитині самостійності, ініціативності, відповідальності, творчості.
           Виховна система класу і школи нероздільні і взаємодоповнюючі, тому в нашому Летичівському НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів- гімназія» вони мають три спільні компоненти в своїй основі це  - організація роботи учнівського самоврядування, вибір та реалізація колективних творчих справ, родинно-педагогічна підтримка.



Немає коментарів:

Дописати коментар