ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО
ДОСВІДУ
з розв’язання педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник
Тема досвіду
|
Інноваційні підходи до організації патріотичного
виховання в системі виховної роботи
класного керівника за допомогою office 365
|
Автор
|
Тисячна Оксана
Ігорівна, вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії Летичівського
НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія», класний керівник 8-А класу.
|
Сфера застосування
|
Летичівський НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів – гімназія»
|
Актуальність
|
Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному і
політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері
виховання, тому передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства
духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності
світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України:
національної свідомості, розвинутої духовності, моральної,
художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури,
розвиток індивідуальних здібностей, таланту є найголовнішою і найактуальнішою
на сьогоднішній день.
Майбутнє дітей та молоді також визначається із використанням інноваційних
та інформаційних технологій в навчально-виховному процесі . В цьому контексті
вважаю за необхідне виокремити переваги ІКТ над традиційними. Office 365
скрізь, де Ви – це зручно та просто!
|
Наукові концепції та теорії
|
На сьогоднішній день інноваційна
діяльність, а саме застосування інформаційно-комунікаційних технологій та
патріотичне виховання дітей є найактуальнішими та найважливішими завданнями
суспільства та є предметом уваги з
боку Президента України, Верховної Ради, уряду та науковців, а саме: Закони
України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на
2007-2015 роки», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про захист
персональних даних»; «Про електронні документи та електронний документообіг»;
Національна доктрина розвитку освіти; Державний стандарт базової і повної
загальної середньої освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів
України від 23 листопада 2011 р. № 1392; наказ Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту України від 01.04.2011 року № 302 «Про заходи щодо
впровадження електронного навчального контенту»; проект Концептуальних засад
розвитку електронної освіти в Україні, розроблений Міністерством освіти і
науки, молоді та спорту України у 2012 році, «Основні орієнтири виховання
учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», Концепція
«Українська козацька педагогіка», Концепція національно-патріотичного
виховання молоді.
Тенденції стрімкого розвитку
інформаційно–комунікаційних технологій, а саме хмарних сервісів, стають
провідними у вирішенні ряду проблем загальної середньої освіти.
Тому, запровадження хмарно
орієнтованих навчальних середовищ у
системі виховної роботи класного керівника за допомогою office 365 дадуть
можливість створити віртуальну структуру, яка забезпечить не тільки
необмежений доступ до електронних освітніх ресурсів, а створять нові
технології організації, виховної діяльності, а саме виховання
громадян-патріотів України
|
Основна ідея
|
Виховати у майбутніх громадян
України почуття обов'язку і поняття честі, уміння підкоритися товаришеві й
наказати йому, бути ввічливим, суворим, добрим і стійким - залежно від умов
життя, удосконалення особистості не тільки як головної продуктивної сили, а й
як активного громадянина України, духовно багатої, морально благородної
особи. На цьому зосереджуються зусилля всієї системи
виховання, формування особи нового типу суверенної держави.
|
Технологія реалізації ідеї
|
Програма
передбачає створення цілісної системи патріотичного виховання шляхом реалізації таких завдань:
-
визнання й забезпечення в реальному житті прав людини, її прав та гідності як
найвищої соціальної цінності; утвердження гуманістичної моралі та формування
поваги до таких цінностей як свобода, рівність, справедливість, чесність,
відповідальність;
-
утвердження толерантного світогляду, сприйнятливості до культурного
плюралізму, шанобливого ставлення до інших культур і традицій;
-
забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні
відповідно до її інтересів та можливостей; для розвитку професіоналізму,
високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності особистості;
-
формування громадянської ідентичності, відчуття належності до рідної землі,
народу; визнання духовної єдності поколінь та спільності культурної спадщини;
утвердження почуття патріотизму, відданості у служінні Батьківщині;
-
формування соціальної активності особистості: готовність до участі у процесах
державотворення, здатність до спільного життя та співпраці у громадянському
суспільстві, готовність взяти на себе відповідальність; здатність
розв’язувати конфлікти у відповідності з демократичними принципами, здатність
до самостійного життєвого вибору;
-
формування політичної та правової культури, знань про політичні системи та
владу на всіх рівнях суспільного життя, про закони та законодавчі системи;
утвердження поваги до Конституції України, законодавства, державної
символіки, державної мови;
|
Форми, методи, прийоми, засоби
|
Єдиний інформаційний простір загальноосвітнього
навчального закладу будується з використанням
хмарних обчислень – хмарного сервісу Office 365 для впровадження нових форм
проведення не лише уроків, а й виховних заходів, забезпечення мобільності
учасників навчально–виховного процесу.
Хмарні обчислення мають ряд
переваг: не потрібні потужні комп'ютери, потрібно менше витрат на закупівлю
програмного забезпечення і його систематичне оновлення, доступність з різних
пристроїв і відсутність прив'язки до робочого місця, забезпечення захисту
даних від втрат при виконанні багатьох видів виховної діяльності, контроль та
оцінювання, тестування он-лайн, відкритість освітнього середовища, оскільки
все знаходиться в хмарі, то відсутнє піратство, створюються умови для
зберігання необмеженого обсягу.
Формами хмарних технологій у
школі є: віртуальний навчальний
кабінет; віртуальний методичний кабінет; віртуальний сайт класу;
віртуальні предметні спільноти; віртуальний документообіг.
Розуміючи важливість виховної
діяльності класного керівника, відповідально виконую свої обов’язки, докладаю
всіх зусиль, щоб виховання підлітків відбувалось в атмосфері добра і
творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, доброзичливості та толерантності. У
своїй діяльності використовую різноманітні традиційні та інноваційні форми
виховної діяльності - головне, щоб вони давали бажаний результат. Серед
них: ділові і гри; тренінги; робота
учнів у мобільних творчих групах; музично-історичні екскурси; акції; усні
журнали; турніри інтелектуальних ігор; брейн-ринги; заочні та очні експедиції.
|
Результат застосування
|
Для реалізації даного завдання використовую активні форми роботи, такі як
“Інтелектуальний марафон”, “Зірковий час”. Для виховання прагнення і
здатності правильно оцінювати свої вчинки, почуття проводжу ділову гру
(робота в групах) “Прийми рішення”. З великим задоволенням діти беруть участь
у шкільних позакласних заходах, присвячених Новому року, Міжнародному
жіночому святу “8 Березня”, “Осінньому балу”, святу “Останнього дзвоника”.
Особливу увагу я приділяю
взаємостосункам батьків та дітей, тому влаштовую загальні заходи, пікніки,
свята, за участю батьків та дітей, це має свої результати!
|
Критерії ефективності
|
Рівень організованості учнівського
колективу як у навчанні так і в позаурочній роботі.
Рівень навчальної мотивації учнів групи
(динаміка підвищення якості знань, ефективності роботи з невстигаючими
учнями, активність учнів класу в позаурочній діяльності ).
Різноманітність занять за інтересами.
Динаміка зростання рівня вихованості учня.
Рівень
розвитку учнівського колективу (його згуртованість; активність;
ініціативність учні; виховний вплив колективу на його членів).
Активність співпраці учнів з вчителем.
Зв’язок із сім’єю, участь батьків у
виховному процесі.
Робота з
проблемними учнями, надання їм педагогічної підтримки на основі
індивідуального підходу.
Захищеність
та комфортність умов перебування кожного вихованця в класі, групі.
|
Наукові джерела
|
1.Електронний фонд бази даних Міністерства освіти і
науки України [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:// mon.gov.ua/
2.Електронний фонд бази даних Національної бібліотеки
України імені В. І. Вернадського [Електронний ресурс] – Режим
доступу : http://www.nbuv.gov.ua
3.Коломоєць Г. А.
Використання хмарних технологій – як створення інформаційного середовища для
управління навчально-виховним процесом в гімназії» / Г. А. Коломоєць, Т. В.
Жорницька // Тези до доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції
«Стратегії розвитку інформаційного, культурно-освітнього та економічного простору
України». - К.: КНУКІМ, 2014. – С.150-152.
4.Коломоєць Г. А.
Ефективність патріотичного виховання старших підлітків у процесі
військово-спортивних ігор // Г. А. Коломоєць // Проблеми освіти :
Наук.-метод. зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України
.- К., 2014. – С.139-143.
|
Висновки
|
Для прийняття обґрунтованих і
ефективних рішень у виробничій діяльності, в управлінні економікою і в
політиці сучасний фахівець повинен уміти за допомогою комп'ютерів і засобів
зв'язку одержувати, накопичувати, зберігати й обробляти дані, представляючи
результат у вигляді наочних документів. В даний час будь-яка установа потребує комп'ютеризації своєї діяльності і
перехід від роботи з паперовими носіями до роботи з електронними носіями.
Про своєчасність та актуальності
аналізованої проблеми свідчить той факт, що більшу частину свого часу
адміністратори закладів і вчителі витрачають на оформлення різної
документації та звітів. Класному керівнику необхідно зберігати і
використовувати безліч різної документації потрібної для ефективної роботи.
Маючи досвід роботи класного
керівника можу з впевненістю сказати, що використання ІКТ в виховній роботі
створює такі умови у колективі, при яких більше використовуються потенціальні
особливості, викликає у дитини внутрішню позитивну реакцію і збуджує її
власну активність у роботі над собою, здійснює більш ефективний і формуючий
вплив на неї. Особливості виховання є не лише у знаннях психології,
педагогіки і методики, а й у організації пізнавального інтересу учнів до
поставленої проблеми. Буде інтерес – буде і результат.
Виховання - процес
"живлення душі і серця" - неможливо відокремити від навчання.
Процес інформатизації школи приносить нові технологічні рішення і нові
проблеми. На перше місце ставиться формування надпредметних
(загальнонавчальних) умінь і навичок, в тому числі -
інформаційно-комунікаційних компетенцій.
Впровадження ІКТ в практику
істотно "оживило" освітній процес і вдосконалило діяльність
учасників даного процесу. В сучасному суспільстві, я думаю, багато хто зі мною погодиться, навчати
дітей легше ніж виховувати. Процес
виховання вимагає більш тонкого підходу до дитини і це процес постійної
творчості. Сучасний
класний керівник повинен знати і вміти
визначати реальний рівень духовного, соціального, психічного, фізичного
розвитку учнів класу, прогнозувати
результат своєї діяльності, обирати із уже відомих, конструювати або виробляти єдину виховну технологію, яка
б забезпечила особистісне зростання вихованців. Я вважаю, що у вирішенні
сучасних виховних завдань значну роль відіграють інформаційно-комунікаційні технології. Саме ці технології покликані зблизити класного
керівника та учня та забезпечити тісний зв’язок вчителя з класним колективом.
Комп’ютер в сучасному вихованні стає засобом поширення і обміну інформацією
між учнем та учителем, і розвиває в дитини підвищений інтерес до оточуючого
світу.
Сьогодні відчувається нагальна
потреба у використанні сучасних технологій у творчій роботі класного
керівника в школі. Він мусить перебувати в епіцентрі інноваційної діяльності
освітньої установи. Від класного керівника чекають роботи, наповненої новим
змістом, новими технологіями проектування виховного процесу. Тільки за умови,
якщо виховний вплив викликає у особистості внутрішню позитивну реакцію і збуджує її активність у роботі над собою,
він здійснює вплив на неї, ефективний і формуючий.
На закінчення хочеться
сказати, що класний керівник повинен рости і рухатися вперед разом зі своїми
учнями, йти в ногу з часом. А час вимагання знань та вмінь використовувати інформаційно-комунікаційні
технології у своїй роботі. Сучасну дитину не можливо виховати без
використання у навчанні та вихованні новітніх комп'ютерних технологій.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар