Опис педагогічного досвіду

                        ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
з розв’язання педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник

Тема досвіду

Інноваційні підходи до організації патріотичного виховання в  системі виховної роботи класного керівника за допомогою office 365
Автор

Тисячна  Оксана Ігорівна, вчитель української мови та літератури,   спеціаліст вищої категорії Летичівського НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія», класний керівник 8-А класу.
Сфера застосування
Летичівський НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів – гімназія»
Актуальність

                Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання, тому передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту є найголовнішою і найактуальнішою на сьогоднішній день.
             Майбутнє дітей та молоді також визначається із використанням інноваційних та інформаційних технологій в навчально-виховному процесі . В цьому контексті вважаю за необхідне виокремити переваги ІКТ над традиційними. Office 365 скрізь, де Ви – це зручно та просто!
Наукові концепції та теорії

            На сьогоднішній день інноваційна діяльність, а саме застосування інформаційно-комунікаційних технологій та патріотичне виховання дітей є найактуальнішими та найважливішими завданнями суспільства та є  предметом уваги з боку Президента України, Верховної Ради, уряду та науковців, а саме: Закони України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007-2015 роки», «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про захист персональних даних»; «Про електронні документи та електронний документообіг»; Національна доктрина розвитку освіти; Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, затверджений  постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392; наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.04.2011 року № 302 «Про заходи щодо впровадження електронного навчального контенту»; проект Концептуальних засад розвитку електронної освіти в Україні, розроблений Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України у 2012 році, «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», Концепція «Українська козацька педагогіка», Концепція національно-патріотичного виховання молоді.
            Тенденції стрімкого розвитку інформаційно–комунікаційних технологій, а саме хмарних сервісів, стають провідними у вирішенні ряду проблем загальної середньої освіти.
            Тому, запровадження хмарно орієнтованих навчальних середовищ у  системі виховної роботи класного керівника за допомогою office 365 дадуть можливість створити віртуальну структуру, яка забезпечить не тільки необмежений доступ до електронних освітніх ресурсів, а створять нові технології організації, виховної діяльності, а саме виховання громадян-патріотів України
Основна ідея

           Виховати у майбутніх громадян України почуття обов'язку і поняття честі, уміння підкоритися товаришеві й наказати йому, бути ввічливим, суворим, добрим і стійким - залежно від умов життя, удосконалення особистості не тільки як головної продуктивної сили, а й як активного громадянина України, духовно багатої, морально благородної особи. На цьому зосереджуються зусилля всієї системи виховання, формування особи нового типу суверенної держави.
Технологія реалізації ідеї

             Програма передбачає створення цілісної системи патріотичного виховання  шляхом реалізації таких завдань:
- визнання й забезпечення в реальному житті прав людини, її прав та гідності як найвищої соціальної цінності; утвердження гуманістичної моралі та формування поваги до таких цінностей як свобода, рівність, справедливість, чесність, відповідальність;
- утвердження толерантного світогляду, сприйнятливості до культурного плюралізму, шанобливого ставлення до інших культур і традицій;
- забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; для розвитку професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності особистості;
- формування громадянської ідентичності, відчуття належності до рідної землі, народу; визнання духовної єдності поколінь та спільності культурної спадщини; утвердження почуття патріотизму, відданості у служінні Батьківщині;
- формування соціальної активності особистості: готовність до участі у процесах державотворення, здатність до спільного життя та співпраці у громадянському суспільстві, готовність взяти на себе відповідальність; здатність розв’язувати конфлікти у відповідності з демократичними принципами, здатність до самостійного життєвого вибору;
- формування політичної та правової культури, знань про політичні системи та владу на всіх рівнях суспільного життя, про закони та законодавчі системи; утвердження поваги до Конституції України, законодавства, державної символіки, державної мови;

Форми, методи, прийоми, засоби

             Єдиний інформаційний простір загальноосвітнього навчального закладу будується з використанням хмарних обчислень – хмарного сервісу Office 365 для впровадження нових форм проведення не лише уроків, а й виховних заходів, забезпечення мобільності учасників навчально–виховного процесу.
               Хмарні обчислення мають ряд переваг: не потрібні потужні комп'ютери, потрібно менше витрат на закупівлю програмного забезпечення і його систематичне оновлення, доступність з різних пристроїв і відсутність прив'язки до робочого місця, забезпечення захисту даних від втрат при виконанні багатьох видів виховної діяльності, контроль та оцінювання, тестування он-лайн, відкритість освітнього середовища, оскільки все знаходиться в хмарі, то відсутнє піратство, створюються умови для зберігання необмеженого обсягу.
             Формами хмарних технологій у школі є: віртуальний навчальний  кабінет; віртуальний методичний кабінет; віртуальний сайт класу; віртуальні предметні спільноти; віртуальний документообіг.
             Розуміючи важливість виховної діяльності класного керівника, відповідально виконую свої обов’язки, докладаю всіх зусиль, щоб виховання підлітків відбувалось в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, доброзичливості та толерантності. У своїй діяльності використовую різноманітні традиційні та інноваційні форми виховної діяльності - головне, щоб вони давали бажаний результат. Серед них:  ділові і гри; тренінги; робота учнів у мобільних творчих групах; музично-історичні екскурси; акції; усні журнали; турніри інтелектуальних ігор; брейн-ринги; заочні та очні експедиції.

 
Результат застосування

             Для реалізації даного завдання використовую активні форми роботи, такі як “Інтелектуальний марафон”, “Зірковий час”. Для виховання прагнення і здатності правильно оцінювати свої вчинки, почуття проводжу ділову гру (робота в групах) “Прийми рішення”. З великим задоволенням діти беруть участь у шкільних позакласних заходах, присвячених Новому року, Міжнародному жіночому святу “8 Березня”, “Осінньому балу”, святу “Останнього дзвоника”.
           Особливу увагу я приділяю взаємостосункам батьків та дітей, тому влаштовую загальні заходи, пікніки, свята, за участю батьків та дітей, це має свої результати!
Критерії ефективності

     Рівень організованості учнівського колективу як у навчанні так і в позаурочній роботі.
     Рівень навчальної мотивації учнів групи (динаміка підвищення якості знань, ефективності роботи з невстигаючими учнями, активність учнів класу в позаурочній діяльності ).
     Різноманітність занять за інтересами.
     Динаміка зростання рівня вихованості учня.
   Рівень розвитку учнівського колективу (його згуртованість; активність; ініціативність учні; виховний вплив колективу на його членів).
     Активність співпраці учнів з вчителем.
     Зв’язок із сім’єю, участь батьків у виховному процесі.
  Робота з проблемними учнями,  надання їм педагогічної підтримки на основі індивідуального підходу.
  Захищеність та комфортність умов перебування кожного вихованця в класі, групі.
Наукові джерела

1.Електронний фонд бази даних Міністерства освіти і науки України [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:// mon.gov.ua/
2.Електронний фонд бази даних Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua

3.Коломоєць Г. А. Використання хмарних технологій – як створення інформаційного середовища для управління навчально-виховним процесом в гімназії» / Г. А. Коломоєць, Т. В. Жорницька // Тези до доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції «Стратегії розвитку інформаційного, культурно-освітнього та економічного простору України». - К.: КНУКІМ, 2014. – С.150-152.

4.Коломоєць Г. А. Ефективність патріотичного виховання старших підлітків у процесі військово-спортивних ігор // Г. А. Коломоєць // Проблеми освіти : Наук.-метод. зб. / Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України .- К., 2014. – С.139-143.
Висновки

                Для прийняття обґрунтованих і ефективних рішень у виробничій діяльності, в управлінні економікою і в політиці сучасний фахівець повинен уміти за допомогою комп'ютерів і засобів зв'язку одержувати, накопичувати, зберігати й обробляти дані, представляючи результат у вигляді наочних документів. В даний час будь-яка установа  потребує комп'ютеризації своєї діяльності і перехід від роботи з паперовими носіями до роботи з електронними носіями.
             Про своєчасність та актуальності аналізованої проблеми свідчить той факт, що більшу частину свого часу адміністратори закладів і вчителі витрачають на оформлення різної документації та звітів. Класному керівнику необхідно зберігати і використовувати безліч різної документації потрібної для ефективної роботи.
               Маючи досвід роботи класного керівника можу з впевненістю сказати, що використання ІКТ в виховній роботі створює такі умови у колективі, при яких більше використовуються потенціальні особливості, викликає у дитини внутрішню позитивну реакцію і збуджує її власну активність у роботі над собою, здійснює більш ефективний і формуючий вплив на неї. Особливості виховання є не лише у знаннях психології, педагогіки і методики, а й у організації пізнавального інтересу учнів до поставленої проблеми. Буде інтерес – буде і результат.
                Виховання - процес "живлення душі і серця" - неможливо відокремити від навчання. Процес інформатизації школи приносить нові технологічні рішення і нові проблеми. На перше місце ставиться формування надпредметних (загальнонавчальних) умінь і навичок, в тому числі - інформаційно-комунікаційних компетенцій.
               Впровадження ІКТ в практику істотно "оживило" освітній процес і вдосконалило діяльність учасників даного процесу. В сучасному суспільстві, я думаю,  багато хто зі мною погодиться, навчати дітей легше ніж виховувати. Процес виховання вимагає більш тонкого підходу до дитини і це процес постійної творчості. Сучасний класний керівник повинен знати  і вміти визначати реальний рівень духовного, соціального, психічного, фізичного розвитку учнів класу, прогнозувати  результат своєї діяльності, обирати із уже відомих, конструювати  або виробляти єдину виховну технологію, яка б забезпечила особистісне зростання вихованців. Я вважаю, що у вирішенні сучасних виховних завдань значну роль відіграють інформаційно-комунікаційні технології. Саме ці технології покликані зблизити класного керівника та учня та забезпечити тісний зв’язок вчителя з класним колективом. Комп’ютер в сучасному вихованні стає засобом поширення і обміну інформацією між учнем та учителем, і розвиває в дитини підвищений інтерес до оточуючого світу.
              Сьогодні відчувається нагальна потреба у використанні сучасних технологій у творчій роботі класного керівника в школі. Він мусить перебувати в епіцентрі інноваційної діяльності освітньої установи. Від класного керівника чекають роботи, наповненої новим змістом, новими технологіями проектування виховного процесу. Тільки за умови, якщо виховний вплив викликає у особистості внутрішню позитивну реакцію  і збуджує її активність у роботі над собою, він здійснює вплив на неї, ефективний і формуючий.
                На закінчення хочеться сказати, що класний керівник повинен рости і рухатися вперед разом зі своїми учнями, йти в ногу з часом. А час вимагання знань та вмінь використовувати інформаційно-комунікаційні технології у своїй роботі. Сучасну дитину не можливо виховати без використання у навчанні та вихованні новітніх комп'ютерних технологій.






















Немає коментарів:

Дописати коментар